Laden...

de oost-westfietsroute: focus Hutsepotstraat


Officiële locatie

Luister hieronder naar de toelichting over de oost-westfietsroute met als focus de Hutsepotstraat en vertel ons jouw gedacht door een plaatsbeoordeling toe te voegen.

Plaatsbeoordelingen

de oost-westfietsroute: focus Hutsepotstraat

start_end

Luister hier naar de toelichting over deze locatie binnen de wijkstructuurschets Zwijnaarde, Pleispark en Schilderswijk: https://deandereruimte.bmks.be/locatie/524

maandag 6 september 2021 12:26 door onderzoeker

Hutsepotstraat (13)

place_alot

Het is belangrijk dat het doorgaand verkeer door de Hutsepotstraat vermindert.

dinsdag 31 augustus 2021 17:24 door onderzoeker

Hutsepotstraat (12)

place_meet

De Hutsepotstraat is niet nodig voor ontmoeten, er is al ontmoeten in het park en in de kleine zijstraatjes.

dinsdag 31 augustus 2021 17:24 door onderzoeker

Hutsepotstraat (11)

place_not_like

Een verkeersfilter in Ter Linden kan voor problemen zorgen. Die kan ervoor zorgen dat de bereikbaarheid van de schoolomgeving vermindert. Sommige ouders rijden na het afzetten van hun kinderen door naar hun werk. Dat zou moeilijker kunnen zijn als er een verkeersfilter komt in Ter Linden.

dinsdag 31 augustus 2021 17:23 door onderzoeker

Hutsepotstraat (10)

place_not_exist

Het zou goed zijn om auto’s en fietsen langs andere straten te sturen. Op die manier kan je als het ware ‘straten voor fietsers’ en ‘straten voor auto’s’ stimuleren

dinsdag 31 augustus 2021 15:56 door onderzoeker

Hutsepotstraat (9)

place_not_like

Het is geen goed idee om fietspaden aan te leggen in een zone 30. Als fietsers op straat rijden (in plaats van op een fietspad) zorgen zij er mee voor dat auto’s trager rijden. De Zandvoordestraat en de Remi Vlerickstraat zijn straten met een fietspad waar te snel wordt gereden.

dinsdag 31 augustus 2021 15:55 door onderzoeker

Hutsepotstraat (8)

place_not_like

Auto’s rijden te snel in de Hutsepotstraat. Dat geldt trouwens in alle straten in Zwijnaarde waar een zone 30 werd ingevoerd.

dinsdag 31 augustus 2021 15:54 door onderzoeker

Hutsepotstraat (7)

place_not_exist

Suggestie om bredere trottoirs te voorzien, en/of voetgangers en fietsers te scheiden. Zeker aan de scholen is er te weinig plaats op het trottoir bij de start en het einde van de schooldag. Het verlengen van de trottoiruitstulping zou hiervoor ook een oplossing kunnen bieden.

dinsdag 31 augustus 2021 15:53 door onderzoeker

Hutsepotstraat (6)

place_not_exist

Voorstellen voor de Hutsepotstraat: - inrichten ifv vertragen (ook aan de Maaltemeers) - het voetpad verbreden - fietsers en voetgangers scheiden - zone 30 controleren - maar aan één zijde parkeren

dinsdag 31 augustus 2021 15:51 door onderzoeker

Hutsepotstraat (5)

place_alot

Momenteel passeert de vuilophaalwagen net wanneer de kinderen worden afgezet aan school.

dinsdag 31 augustus 2021 15:41 door onderzoeker

Hutsepotstraat (4)

place_alot

Er was veel minder verkeer in de Hutsepotstraat toen voor de lagere school Sint-Vincentius langs achter moest geparkeerd worden omwille van werken. Nu komen de wagens weer langs de voorkant. De school vraagt nochtans nog steeds om leerlingen die met de wagen komen, aan de sporthal af te zetten. Enkel kleuters zouden vooraan kunnen worden afgezet.

dinsdag 31 augustus 2021 15:40 door onderzoeker

Hutsepotstraat (3)

place_alot

De Hutsepotstraat is te breed om er een fietsstraat van te maken. Auto’s zullen steeds voldoende plaats hebben om fietsers toch voorbij te steken, zelfs als dat niet mag in een fietsstraat.

dinsdag 31 augustus 2021 15:38 door onderzoeker

Hutsepotstraat (2)

place_not_exist

Het zou positief zijn moest de Hutsepotstraat een fietsstraat worden

dinsdag 31 augustus 2021 15:36 door onderzoeker

Hutsepotstraat (1)

place_alot

Hutsepotstraat kan een tweerichtingenstraat blijven als er goede fietspaden komen en anders zou het een éénrichtingstraat moeten worden en ingericht als fietsstraat

dinsdag 31 augustus 2021 15:35 door onderzoeker